درباره لنزهای رنگی چشم بیشتر بدانید

درباره لنزهای رنگی چشم بیشتر بدانید ، امروزه به مدد تکنولوژی، انسان می تواند رنگ چشم های خود را به طور موقت تغییر دهد. لنزهای رنگی در طیف رنگی گوناگون قابلیت استفاده بر روی چشم ها را دارند.

خانم ها بیشترین متقاضی لنزهای رنگی می باشند. لنزهای چشمی کاربرد زیبایی و یا طبی دارند.

انواع لنزهای چشم


لنزهای زیبایی: این لنزها بیشتر جنبه آرایشی و زیبایی داشته و تنها برای تغییر چهره از آنها استفاده می شوند.


لنزهای طبی: این لنزها با توجه به تشخیص پزشک به منظور اصلاح دید چشم مانند دوربینی، نزدیک بینی و آستیگمات استفاده می شوند. افرادی که از عینک های طبی استفاده می کنند می توانند به جای عینک از لنزهای طبی استفاده کنند. البته قیمت این گونه لنزها نسبت به لنزهای آرایشی بیشتر می باشد. در ضمن لنزهای طبی در انواع بی رنگ و رنگی وجود دارند.


انواع لنزهای آرایشی


- لنزهای بهبود رنگ چشم: این لنزها با دادن عمق بیشتر به چشم ها، زیبایی خاصی را برای چشم ایجاد می کنند. این گونه لنزها بیشتر در رنگ های طوسی روشن، آبی شفاف و سبز زمردی می باشند. این لنزها برای افرادی که رنگ زمینه چشم هایشان تیره است، تاثیر کمی خواهد داشت.


- لنزهای دید رنگی: این لنزها عموما رنگ های روشنی داشته و تنوع زیادی در رنگ دارند که سبب تغییر محسوسی در چشم نخواهند شد.


- لنزهای مات: سبب تغییرات محسوس در رنگ چشم ها شده و قابل استفاده برای تمامی رنگ چشم می باشند.


انواع لنز از نظر مدت استفاده


لنزهای روزانه: این لنزها را نباید بیشتر از هجده ساعت استفاده کرد و در هنگام خوابیدن لازم است آنها را خارج نمایید.


لنزهای یک بار مصرف: این لنزها را نمی توان دو بار استفاده کرد و بعد از یکبار استفاده باید آنها را دور بیندازید. درهنگام خواب نیز باید خارج شوند.


لنزهای سالانه: این لنزها برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند برای همین بهداشت و ضد عفونی کردن آنها اهمیت بیشتری خواهد داشت.


لنزهای سه ماهه: این لنزها عمری 90 روزه داشته و مانند لنزهای سالانه باید بهداشت و ضد عفونی کردن آنها رعایت شود.


نکات مهم در استفاده لنزهای چشمی


توصیه ما این است که سعی کنید از لنزها به مدت طولانی استفاده نکنید، اما رعایت کردن برخی نکات سبب کاهش خطرات ناشی از استفاده نا آگاهانه آنها خواهد شد. لازم است لنزها هر روز به وسیله سرم فیزیولوژی شسته شوند، داخل ظرف لنزها این سرم موجود می باشد که باید تند تند این سرم تعویض شود. درب لنز همیشه بسته باشد تا از وردو گرد و غبار و آلودگی به آن جلوگیری شود. قبل از استفاده از لنز دست ها را خوب با آب و صابون بشویید سپس آن را با نوک انگشت سبابه برداشته بر روی قرنیه بگذارید. مهم ترین نکته در مورد استفاده از لنزهای چشمی رعایت نکات بهداشتی آن می باشد. برای شستشو لنزها از همان سرم مخصوص استفاده کنید لنزها را زیر آب شیر قرار ندهید. در فواصل زمانی معین و کوتاه سرم داخل ظرف لنز را تعویض کنید. لنزها هر رو ز به شستشو نیاز دارند. از دادن لنزهایتان به دیگران و یا استفاده از لنزهای آنها خودداری کنید چرا که سبب انتقال بیماری و یا میکروب به چشم خواهد شد. ممکن است بیماری هایی مانند هپاتیت و یا ایدز از فردی به فردی دیگر انتقال یابد. همیشه قبل از خواب لنزهایتان را خارج کنید و هیچ گاه با لنزها به خواب نروید. در ورزش هایی که احتمال ضربه به چشم وجود دارد لازم است لنز را خارج کنید، در هنگام شنا کردن هم لنزها را درآورید یا از عینک های فوق العاده عایق در برابر آب استفاده نمایید.

منبع: https://lastmod.com/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%84%D9%86%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C-%DA%86%D8%B4%D9%85-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF.html