hakinge

hakinge

۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

چطور جذاب صحبت کنیم ؟

چطور جذاب صحبت کنیم ؟ اول خسته کننده صحبت نکنیم!

چطور جذاب صحبت کنیم ؟ در مقاله پیشنین یعنی چرا خسته کننده صحبت می‌کنیم؟ به این موضوع پرداختیم که دلیل این موضوع چیست و البته ممکن است که خود ما نیز جزو این دسته از افراد باشیم که خسته کننده صحبت می‌کنیم و برای این که فن بیان خوبی داشته باشیم و جذاب  صحبت کنیم باید نکاتی را رعایت کنیم که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

فن بیان چیست؟ (چگونه خوب، واضح و با اعتماد به نفس صحبت کنیم)

خوب و با اعتماد به نفس حرف زدن آرزوی هر کسی است که دوست دارد مردم به حرف‌هایش گوش کرده و او را جدی بگیرند. اصلا یکی از کلیدهای موفقیت خیلی‌ها همین فن بیان است. برخی افراد با همین فن بیان به راحتی به اهدافشان می‌رسند.


البته منظور از خوب صحبت کردن این نیست که دروغ بگویید یا کلمات را طوری بپیچانید که فرد مقابل را به اشتباه بیندازید. داشتن فن بیان با زرنگی کردن فرق دارد. شما می‌توانید هم فرد خوبی باشید هم خوب صحبت کنید. اما تعریف فن بیان چیست؟


فن بیان چیست؟

فن بیان یعنی توانایی صحبت کردن. به همین سادگی. توانایی شما در حرف زدن هر چقدر بیشتر باشد یعنی فن بیان شما قوی‌تر است. برای داشتن فن بیان باید بتوانید خوب و با اعتماد به نفس حرف بزنید و البته واضح صحبت کنید. نکات زیر به شما در داشتن فن بیان کمک می‌کند. آن‌ها را مطالعه و تمرین کنید و مطمئن باشید تمرین شرط اساسی یادگیری و موفقیت در هر کاری است.


یک کتاب خوب در زمینه فن بیان کتاب جعبه ابزار سخنرانی از محمدپیام بهرام پور است. اما قبل از اینکه سراغ مطالعه کتاب بروید بیایید با هم چند نکته ساده درباره فن بیان را با هم مرور کنیم. ابتدا بیایید واضح صحبت کنیم!


چگونه واضح صحبت کنیم

۱- کلمات را واضح ادا کنید.

وقتی کلمات را واضح ادا کنید مردم بهتر صدای شما را می‌شنوند. برای تمرین می‌توانید صدای خود را ضبط کرده یا از یک دوست کمک بگیرید تا حروف را واضح‌تر ادا کنید. چیزهایی که می‌تواند به شما کمک کند شامل موارد زیر است:


– شمرده صحبت کردن

– پایین آوردن تن صدا

– گوش دادن و تقلید از بازیگران یا صداپیشگانی که تن صدا و لهجه آن‌ها به شما شبیه است.


در طول صحبت با یک تن خاص حرف نزنید. این کار باعث می‌شود این حس در مخاطبان به وجود بیاید که اعتماد به نفس ندارید. به جز این با یک تن صحبت کردن شنونده را بعد از مدت کوتاهی خسته می‌کند.


از مِن مِن کردن و تپق زدن پرهیز کنید. مردم از اینکه نتوانند منظور کسی که مِن مِن می‌کند را درست متوجه شودند، خجالت‌زده می‌شوند. به همین دلیل بعد از مدتی بهانه‌ای برای فرار از گوش کردن به حرف‌ها پیدا می‌کنند. اگر مِن مِن شما به دلیل شرم است، سعی کنید ریشه آن را یافته و آن را حل کنید.


۲- نرم‌تر حرف بزنید.

سعی کنید خشونت و بلندی صدای خود را کشف کرده و آن‌ها را برطرف کنید. بلندی صدا باعث می‌شود شنونده حالت تدافعی به خود بگیرد. خشونت نیز باعث می‌شود مخاطب احساس راحتی با گوینده نکند.


۳- برای واضح حرف زدن از دستور زبان کمک بگیرید.

برای اینکه خوب صحبت کنید به جملات خود ساختار بدهید. سعی کنید از اصطلاحات کمتر استفاده کنید. برای شنونده هضم یک جمله مطابق با دستور زبان راحت‌تر است.


۴- با اطمینان صحبت کنید.

با اعتماد و اطمینان صحبت کنید نه با خشونت. ترجیحات، منافع و نیازهای خود را واضح و محکم بیان کنید. مراقب باشید که در بیان خواسته‌های خود خواسته‌های دیگران را نیز در نظر داشته باشید. به طوری که خودخواه به نظر نرسید.


۵- احساسات خود را کنترل کنید.

موقع صحبت کردن ممکن است حس هیجان، اشتیاق، عصبانیت یا حتی ترس داشته باشید. اما این احساسات نباید باعث شود که از حد خود خارج شده و مثلا توهین کنید. با حوصله به چیزهایی که برای شما مهم است پاسخ دهید.


۶- میان صحبت کسی نپرید.

به دیگران اجازه دهید ابتدا توضیحاتشان کاملا تمام شود سپس شروع به صحبت کنید. یک مکالمه خوب مانند یک گروه موسیقی است. هر کس سهم خودش را دارد و نوبت همه باید رعایت شود.


۷- شنونده خوبی باشید.

موقعی که کسی صحبت می‌کند اصلا و به هیچ‌وجه به حرف‌هایی که قرار است بزنید فکر نکنید. با این کار به دیگران می‌گویید که نظرشان اصلا مهم نیست و این کار به احساسات آن‌ها آسیب می‌زند. به دیگران علاقه نشان دهید تا وقتی نوبت شما شد، توجه‌ها به شما جلب شود.


بعد از واضح حرف زدن نوبت خوب حرف زدن است. قبل از آن این ویدئوی TED را ببینید:


Play



00:00

09:58

Settings

Enter fullscreen

Play

دانلود 

چطور خوب صحبت کنیم

۱- به گونه‌ای بلند حرف بزنید که صدایتان شنیده شود.

برای اینکه دیگران صدای شما را بشنوند باید به اندازه کافی بلند حرف بزنید. نه زیاد داد بزنید نه آنقدر آرام که بعضی از مخاطبان شما صدای شما را نشنوند. اگر با صدای آرام حرف بزنید خود را به گونه‌ای نشان می‌دهید که کم رو هستید و اعتماد به نفس ندارید.


از طرف دیگر سعی کنید داد نزنید. داد زدن نشانه این است که دوست دارید شنیده شوید. بگذارید کلمات توجه مردم را به جلب کنند نه صدای شما. صدای شما فقط باید در رساندن کلمات به گوش مخاطب کاربرد داشته باشند.


۲- دایره لغات خود را افزایش دهید.

تا می‌توانید مطالعه کنید. از مطالب آنلاین مثل مجلات اینترنتی گرفته تا شاهکارهای ادبیات مثل کتاب آنا کارنینا.


هرچه بیشتر بخوانید، دانش شما بیشتر شده و دایره لغات شما افزایش میابد. بدون اینکه بدانید عبارات بیشتری یاد می‌گیرید و بعد از مدتی متوجه می‌شوید که دارید از همین عبارات در جملات خود استفاده می‌کنید.


فن بیان واضح حرف زدن


البته قرار نیست در حرف‌های هر روز خود کلی کلمه جدید به کار ببرید. برای اینکه باهوش به نظر برسید چند کلمه جدید و پرمعنا کافیست.


۳- از به کاربردن بیش از حد اصطلاحات بپرهیزید.

اگر دوست دارید خوب صحبت کنید نباید بیش از حد از اصطلاحات عامیانه و کوچه بازاری استفاده کنید. البته اگر شنوندگان شما جوانان هستند می‌توانید گه گاه از این اصطلاحات استفاده کنید. این کار کمک می‌کند از لحن رسمی و خشک کلام شما کاسته شود.


۴- از توقف نترسید.

در نگاه اول شاید توقف کردن در صحبت نشانه ضعف باشد. اما اگر کمی فکر کنید می‌بینید که اصلا چنین نیست. توقف کردن در صحبت برای جمع کردن افکار و ایده‌ها بسیار روش خوبی است. چیزی که توصیه نمی‌شود این است که وراجی کنید یا چیزی بگویید که بلافاصله پشیمان شوید.


فن بیان خوب حرف زدن


لازم نیست نگران این باشید که موقع توقف از صداهای “آمممممم….” یا “اِاِاِاِ……..” استفاده می‌کنید. فقط سعی کنید زیادی این کار را تکرار نکنید. فراموش نکنید حتی رئیس جمهورها هم ممکن است از این صداها استفاده کنند.


۵- فقط زمانی که لازم است ژست بگیرید.

ژست گرفتن یک روش خوب برای کمک به رساندن پیام است. با ژست گرفتن می‌توانید احساسات خود را بیان کرده و روی کلمات تاکید کنید. دقت کنید که نباید دست خود را زیادی حرکت دهید به گونه‌ای که عصبی و نگران به نظر بیایید. تکان دادن زیادی دست‌ها نشان از این دارد که فکر می‌کنید کلمات شما برای بیان مطالبتان کافی نیستند.


۶- مختصر و مفید حرف بزنید.

یکی از بخش‌های مهم خوب صحبت کردن رعایت اختصار است. فن بیان به این معنی نیست که هرچه می‌دانید را در اختیار شنونده قرار دهید. شاید تصور کنید که باید برای فهماندن حرفتان مثال‌های بیشتری بزنید، در صورتی که یکی دو مثال کافیست. فراموش نکنید که همیشه از وراجی و تکرار دوری کنید تا شنونده دچار خستگی نشود.


اگر برای یک سخنرانی آماده می‌شوید، حرف‌های خود را روی کاغذ نوشته و باصدای بلند بخوانید. با این کار می‌توانید بفهمید کجاها دچار زیاده گویی شده‌اید.


۷- نکات اصلی صحبتتان را تکرار کنید.

ممکن است فکر کنید که یکبار بیان کردن نکات اصلی حرف‌هایتان کافی است. اما باید گفت اشتباه می‌کنید. چه بخواهید برای یک جمعیت سخنرانی کنید چه در حال بحث با یک دوست باشید، بهتر است که در پایان صحبت خود نکات اصلی بحث خود را برای واضح‌تر شدن پیامتان دوباره تکرار کنید.


۸- از مثال‌‌ها و دلایل محکم استفاده کنید.

در صحبت خود از اعداد و ارقام و مثال‌های واقعی استفاده کنید. چه بخواهید مخاطبان خود را قانع کنید که بشر به انرژی‌های تجدیدپذیر رو بیاورد یا به دوست خود بفهمانید که باید به ازدواجش خاتمه دهد. البته استفاده از آمار به این معنی نیست که مدام از اعداد و ارقام استفاده کنید و وارد بحث‌های خالص علمی بشوید. بسته به موضوع بحث، استفاده از یک یا چند دلیل علمی کفایت می‌کند.


۹- عذرخواهی نکنید!

فن بیان شامل کنترل شرایط هم می‌شود. اگر اشتباه کردید عذرخواهی نکنید. مثلا لازم نیست اگر کلمه‌ای را اشتباه تلفظ کردید یا دچار استرس شدید بگویید: “ببخشید، من کمی استرس دارم”. با این کار اوضاع را بدتر کرده و توجه مخاطبان به موضوعی بی‌ربط جلب می‌شود. به جای این به راحتی از اشتباه خود بگذرید و به حرفتان ادامه دهید. مخاطبان شما هم بعد از مدتی اشتباه شما را فراموش می‌کنند.


۱۰- روی پیامتان متمرکز شوید نه خودتان.

به جای اینکه به نگرانی و استرس خودتان فکر کنید، روی پیام و مخاطبتان تمرکز کنید. مهم‌ترین چیز این است که پیامتان را به خوبی منتقل کنید نه اینکه مثلا شبیه آنتونی رابینز یا استو جابز شوید.


قبل از اینکه صحبت را شروع کنید به پیامتان فکر کنید. به اینکه پیام شما چقدر مهم است و کار شما تنها انتقال آن است. این کار باعث می‌شود نگران این نباشید که چقدر عرق کرده‌اید یا چقدر تند تند حرف می‌زنید.


۱۱- غیبت و شایعه‌پردازی نکنید و طعنه را کنار بگذارید.

غیبت کردن، شایعه‌پردازی و زیرآب زنی مواردی هستند که جایی در خوب صحبت کردن ندارند. نق زدن را هم باید کنار بگذارید. یک راه سازنده و مثبت برای توصیف خود و چیزهایی که به سر شما آمده پیدا کنید. به جای اینکه بگویید دوست دارید مردم چگونه رفتار کنند، روی خواسته خود تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که نمی‌توان مردم را عوض کرد اما می‌توان خواسته خود را روشن و واضح کرد.


درست است که کنایه و طعنه گاهی نشانه نکته‌بینی و شوخ‌طبعی است، اما ممکن است کسی متوجه منظور شما نشده آن را توهین به حساب بیاورد. البته گاهی اوقات کنایه می‌تواند تنش‌ها را کم کند. پس سعی کنید ابتدا اطرافیان خود را به خوبی شناخته و بعد از کنایه استفاده کنید. فقط تلاش کنید که کنایه زدن به عادت تبدیل نشود.


۱۲- منفی‌بافی نکنید.

حتی در بدترین شرایط می‌توان با استفاده از اطلاعات مفید و مثبت به مردم کمک کرد. بهتر است در هر شرایطی از حرف‌ها و خبرهایی که مردم را دچار خشم، ناامیدی و افسردگی می‌کند خودداری کنید. در این شرایط با پذیرش شرایط بد، اطلاعات مثبت را در اختیار مردم قرار دهید. همانگونه که نق زدن و منفی‌بافی می‌تواند یک عادت باشد، مثبت نگری و مفید بودن نیز می‌تواند با تمرین تبدیل به یک عادت شود.


۷ شیوه صحبت کردن که باعث می‌شود باهوش‌تر به نظر بیایید

برای این که موقع صحبت کردن باهوش به نظر برسید اینفوگرافیک بالا را مطالعه کنید.


چگونه با اعتماد به نفس صحبت کنیم؟

۱- با اطمینان نظرات خود را بیان کنید.

قبل از اینکه صحبت کنید باید به نظری که ابراز می‌کنید اعتقاد داشته و نسبت به آن مطمئن باشید. چه این نظر این باشد که آلبوم سوم احسان خواجه امیری بهترین آلبوم اوست چه نظر شما این باشد که مساله گرمایش جهانی مهم‌تر از مساله جنگ است.


البته منظور این نیست که عقیده خود را به گونه‌ای بیان کنید که خودرای یا حق به جانب به نظر برسید. در عوض باید تایید آن را به عهده دیگران بگذارید.


دقت کنید که نظر خود را چگونه بیان می‌کنید. مثلا اگر جمله خود را با این عبارات: “من فکر می‌کنم که…” یا “به نظر من…” شروع کنید از قدرت نظر خود می‌کاهید. پس فقط نظر خود را بیان کنید بدون اینکه عبارات قبل را در ابتدای جملات خود بیاورید.


۲- تماس چشمی برقرار کنید.

تماس چشمی قبل از هر چیز نشان از ادب ما و احترام به دیگران است. همچنین تماس چشمی باعث می‌شود که دیگران با دقت بیشتری به حرف‌های شما گوش دهند. اگر در یک جمع صحبت می‌کنید از میان جمعیت چند چهره دوستانه پیدا کرده و روی آن‌ها تمرکز کنید. به این ترتیب اعتماد به نفس شما افزایش یافته و حرف‌های خود را واضح‌تر بیان می‌کنید. اگر به پایین نگاه کنید با اعتماد به نفس به نظر نمی‌رسید. و اگر موقع صحبت کردن به اطراف نگاه کنید، ممکن است بقیه به این فکر کنند که حواستان پرت شده و دنبال انجام یک کار بهتر هستید. پس:


– تا می‌توانید به چشم افرادی نگاه کنید که برای آن‌ها صحبت می‌کنید.

– اگر از میان جمع کسی را دیدید که حواسش پرت شده یا گیج به نظر می‌رسد، ممکن است فکر کنید که حرف‌های خود را به روشنی بیان نمی‌کنید. با این حال نباید بگذارید گیجی یک نفر حواس شما را از بقیه پرت کند.

– وقتی برای جمعیت خیلی زیادی صحبت می‌کنید، برقرار کردن ارتباط چشمی مشکل است. در این مواقع روی تعداد کمی از افراد تمرکز کنید.


۳- هر روز خود را تحسین کنید.

این کار کمک می‌کند که اعتماد به نفس شما ارتقا پیدا کند. به یاد داشته باشید که برای اینکه خود را تحسین کنید نیازی نیست حتما یک شخص کامل و بی‌نقص باشید. به آینه نگاه کرده و حداقل سه چیز عالی درمورد خودتان به خودتان بگویید. یا لیستی از بهترین ویژگی‌های خودتان تهیه کنید.


اگر نمی‌توانید مواردی را پیدا کنید که به خاطر آن‌ها خودتان را تحسین کنید بهتر است روی اعتماد به نفس خود بیشتر کار کنید. می‌توانید روی کارهایی تمرکز کنید که در آن‌ها خوب عمل می‌کنید. زمان خود را با افرادی بگذرانید که به شما اهمیت می‌دهند و باعث می‌شوند که حس خوبی نسبت به خودتان پیدا کنید.


۴- مخاطبان خود را بخندانید.

سعی کنید در میان صحبت‌های خود جوک تعریف کنید. اگر جمع و فرهنگ اجازه می‌دهد می‌توانید در ابتدای صحبت خود لطیفه تعریف کنید. جوک گفتن در ابتدای صحبت مانند گرم کردن قبل از ورزش عمل می‌کند. با خنداندن مخاطبان، خود را قابل دسترس و دوستانه جلوه می‌دهید. به این ترتیب مخاطبانتان با شما احساس راحتی کرده و به حرف‌های شما گوش می‌کنند.


۵- نظر خود را با علامت سوال بیان نکنید.

مردم زمانی سوال می‌پرسند که چیزی را نمی‌دانند یا به دنبال تایید هستند. با اینکه هیچکدام از این دو به خودی خود بد نیستند، سوال پرسیدن باعث می‌شود آسیب‌پذیر به نظر برسید. برای بیان نظرات خود جملات خود را به صورت خبری ادا کنید.


۶- آرام و شمرده صحبت کنید.

تند حرف زدن باعث می‌شود آماتور یا نگران به نظر برسید. همچنین کند صحبت کردن هم باعث می‌شود شنوندگان شما خسته شوند. سعی کنید با سرعت ۱۹۰ کلمه در دقیقه صحبت کنید. با این سرعت مثل این است که با شنوندگان خود در حال مکالمه سر میز شام هستید.


۷- به زبان بدن خود توجه کنید.

برای داشتن فن بیان فقط از صدای خود استفاده نکنید. اهمیت زبان بدن شما درست به اندازه کلماتی است که از دهان شما بیرون می‌آید. وقتی حرکات و ژست‌های شما متفاوت باشد صمیمی‌تر به نظر می‌رسید. وقتی صحبت می‌کنید با موی یا لباس خود بازی نکنید. از این حرکات عدم اعتماد به نفس برداشت می‌شود. برای اینکه به مخاطبان خود این حس را القا کنید که دارای دانش کافی درباره موضوع هستید.


فن بیان اعتماد به نفس


۸- از به کار بردن عبارت بی معنا یا تکراری خودداری کنید.

استفاده از عباراتی مثل: “این نظر من بود”، “اِاِاِاِ… منظورم این بود که”، “خب” و… به غیر از اینکه هیچ اطلاعات مفیدی به حرف‌های شما اضافه نمی‌کند، شما را نگران نشان می‌دهد.


۹- لبخند بزنید.

لبخند زدن نه تنها صدای شما را خوشایندتر می‌کند بلکه با خود اعتماد به نفس به همراه می‌آورد. لبخند زدن همچنین شما را دوستانه نشان می‌دهد.


۱۰- بلند صحبت نکنید.

برخی اوقات حرف زدن با اعتماد به نفس با بلند حرف زدن اشتباه گرفته می‌شود. با اینکه باید بلندی صدا به گونه‌ای باشد که مخاطبان به خوبی حرف‌های شما را بشنوند اما تن و ریتم صدای شما مهم‌تر هستند.


۱۱- موقع مکالمه حرف‌های خود را ضبط کنید.

با گوش کردن به صدای خود، بهتر می‌توانید نقاط ضعف خود را یافته و آن‌ها را بهبود بخشید. مثلا می‌توانید بفهمید کجاها خیلی سکوت کرده‌اید یا کجاها از “مممممممم….” و “اِاِاِاِاِ…..” استفاده کرده‌اید. می‌توانید با موبایل خود صدایتان را ضبط کنید. می‌توانید صدای مکالمات تلفنی خود را نیز ضبط کنید. با یک اپلیکیشن که صدای مکالمات تلفنی را به صورت خودکار ضبط می‌کند به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.


۱۲- تمرین کنید.

همانگونه که در ابتدا گفته شد یادگیری هر فنی نیاز به تمرین دارد. بدون صبر هیچکس در هیچ کاری نمی‌تواند به استادی برسد. سعی کنید از موقعیتی که دارید خوشحال باشید در عین حال نقاط قوت خود را تقویت کرده و نقاط ضعف خود را از بین ببرید. یک کتاب خوب در زمینه سخنرانی کتاب صوتی سخنرانی موفق برایان تریسی است که می‌توانید از سایت فیدیبو آن را دانلود کنید.


اگر به موضوع اعتماد به نفس علاقه دارید اینفوگرافیک روش‌های افزایش اعتماد به نفس را از دست ندهید.


نتیجه‌گیری

برای متخصص شدن در هر فنی تمرین و تجربه شرط اساسی است و این موضوع درباره هنر سخنرانی و فن بیان هم صادق است. ضمن اینکه به یاد داشته باشید که هر کسی که درحال گوش کردن به صحبت‌های شماست دوست دارد که شما در آن خوب عمل کنید. در غیر این صورت اصلا برای سخنرانی شما حاضر نمی‌شد.

 منبع : digikala.com

موافقین ۰ مخالفین ۰

JAM Empire Trading (JET)

JAM Empire Trading (JET) is an Iran polymer Manufacturer, Iran polymer supplier and Iran polymer exporter which is able to supply all grades of polymers. 

For instance, JAM Empire Trading (JET) is a brilliant Iran Polypropylene PP ManufacturerIran Polypropylene PP Supplier and Iran Polypropylene PP Exporter. Having a plethora of applications in several industries, Polypropylene is a very highdemanding product. What’s more, JAM Empire Trading (JET) is also a prominent Iran Polypropylene PP Random Copolymers Manufacturer, Iran Polypropylene PP Random Copolymers Supplier and Iran Polypropylene PP Random Copolymers Exporter.

Moreover, JAM Empire Trading (JET) is also a great Iran Polyethylene PE ManufacturerIran Polyethylene PE Supplier and Iran Polyethylene PE Exporter.Numerous grades of Polyethylene are used in several industries and it makes PE a strategic commodity.  As it is mentioned here, JAM Empire Trading (JET) can supply all grades of Polyethylene. So it is not wrong if it is mentioned that JAM Empire Trading (JET) is an Iran LDPE Manufacturer, Iran LDPE Supplier, Iran LDPE ExporterIran LLDPE ManufacturerIran LLDPE SupplierIran LLDPE ExporterIran HDPE Manufacturer, Iran HDPE Supplier, Iran HDPE Exporter, Iran Raffia Manufacturer, Iran Raffia Supplier, Iran Raffia Exporter, Iran Film Manufacturer, Iran Film Supplier, Iran Film Exporter   Iran Homopolymer Manufacturer, Iran Homopolymer Supplier, Iran Homopolymer Exporter and so on. 

Apart from abovementioned products, JAM Empire Trading (JET) is an outstanding Iran Polystyrene PS Manufacturer, Iran Polystyrene PS Supplier and Iran Polystyrene PS Exporter. Some of the Iranian petrochemical complexes have succeeded in producing all grades of Polystyrene in spite of needed state-of-theart technologies. JAM Empire Trading (JET) is honorably able to supply all grades of Polystyrene for eager applicants. 

Several massive projects need to be supported by different grades of Polyvinyl Chloride PVC. JAM Empire Trading (JET) is a reliable Iran Polyvinyl Chloride PVC Manufacturer, Iran Polyvinyl Chloride PVC Supplier and Iran PVC Polyvinyl Chloride Exporter. Having such great source could be reassuring for those companies which are supporting huge projects. 


Polyethylene Terephthalate PET is another high-demanding product mostly used in bottle production. JAM Empire Trading (JET) as an Iran Polyethylene Terephthalate PET Manufacturer, Iran Polyethylene Terephthalate PET Supplier and Iran Polyethylene Terephthalate PET Exporter is able to supply this product for the respected customers.

Agriculture and some other industries need huge amounts of Urea and Urea Formaldehyde. JAM Empire Trading (JET) as a reliable Iran Urea Manufacturer, Iran Urea Supplier, Iran urea Exporter, Iran Fertilizer Manufacturer, Iran Fertilizer Supplier, Iran Fertilizer Exporter, Iran Urea Formaldehyde Manufacturer, Iran Urea Formaldehyde Supplier and Iran Urea Formaldehyde Exporter, is able to supply these products in any amount for the respected applicants.

JAM Empire Trading (JET) is also a great Iran Crystal Melamine Manufacturer, Iran Crystal Melamine Supplier and Iran Crystal Melamine Exporter. So all the grades of this product are available to be exported.

There are several well-equipped and outstanding petrochemical complexes in Iran which JAM Empire Trading (JET) has got great business relationship with all of them. JAM Empire Trading (JET) has got sale agency from some of mentioned petrochemical complexes. Some of the best ones are listed below:

Jam Petrochemical Company, Amir Kabir Petrochemical Company, Shazand Petrochemical Company, Marun petrochemical Company, REGAL Petrochemical Company, Polynar Petrochemical Company, Tondgooyan Petrochemical Company, Tabriz Petrochemical Company, Kermanshah petrochemical Company, Khorasan Petrochemical Company, Asaluyeh Petrochemical Company, Arvand Petrochemical Company, Snowaeps Petrochemical Company, Persian Gulf Petrochemical Company, Mehr PetrochemicalCompany and Arya Sasol Petrochemical Company

Source: jetpolymerco.com


موافقین ۰ مخالفین ۰

فروش کانکس

امروزه صنعت کانکس و خانه های پیش ساخته بشدت درحال رشد و شکوفایی است . این صنعت در کشور ایران از دهه ی 40 شمسی با ورود کیوسک های مطبوعاتی به مردم ایران معرفی شده و در آن زمان این سازه ها را بطور کامل فلزی ساخته و مانند یک قوطی بزرگ فلزی طراحی و تولید می کردند و از هیچ گونه امکانات رفاهی در ساخت آن ها بهره برده نمی شد .
سال ها طول کشید این سازه ها دچار تحول و رشد شدند و این اتفاق از اواخر دهه ی 60 در این سازه ها شروع شد و به عایق های حرارتی در بدنه ی آن ها توجه شده و از عایق حرارتی پلاستوفوم بهره برده شد . ولی کم کم از دهه ی 70 امکانات رفاهی را در این سازه ها اجرا نمودند و از این بابت هیچگونه مشکلی وجود ندارد .
کانکس ها دارای انواع مختلفی می باشند ولی در مجموع آن ها را می توانیم به چهار گروه مسکونی ، اداری ، فروشگاهی ، صنعتی و کشاورزی تقسیم بندی نمائیم .
بیشترین حجم از تولید کانکس مربوط به سازه های مسکونی می باشد که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و بیشترین حجم از تولید مربوط به این سازه ها است و ناگفته نماند سازه های اسکان کارگری کارگاهی را نیز جز همین دسته به حساب می آورند که بیشترین حجم از تولید سازه های مسکونی به تولید سازه های کارگری  کارگاهی اختصاص دارد .
کانکس های مسکونی از لحاظ هزینه ساخت با یکدیگر متفاوت هستند و این سازه ها را می توانیم با ابعاد کوچک و یا ابعاد بزرگ طراحی و تولید نمائیم .
کانکس های مسکونی در سه تیپ ممتاز ، درجه یک و معمولی تولید شده و به بازار مصرف عرضه می شوند .
سازه های معمولی که به کانکس های ارزان قیمت معروف هستند بیشترین تولید را به خود اختصاص می دهند و کانکس های کارگری جزئی از این سازه ها محسوب خواهند شد .
کانکس های درجه یک دارای دو گروه عمده ی کانکس های شیک و کانکس های لوکس می باشند . این سازه ها بیشتر برای کانکس های مسکونی و کانکس ویلایی تولید می شوند .
کانکس های تیپ ممتاز که سازه های لاکچری نیز دراین تیپ قرار می گیرند از هزینه بالای تولید برخوردارند و مقدار تولید آن به خاطر هزینه بالا بسیار کم است و فقط سازه های ویلایی مسکونی را با این سازه ها تولید می کنند .
از لحاظ امکانات رفاهی سازه های معمولی را بدون امکانات رفاهی تولید می کنند . ولی کانکس های درجه یک و کانکس های ممتاز را با امکانات رفاهی بالا و متناسب با نیاز مشتری طراحی و تولید خواهند شد .
کانکس اداری برای امور اداری و دفتری بیشترین کاربرد را داشته و از آن ها می توانیم در بسیاری از این کاربری ها براساس نیاز مشتری بهره ببریم و بهتر است برای رفاه بیشتر پرسنل اداری و ارباب رجوع آن ها را بصورت دو تکه طراحی و تولید نمائیم و در ساخت آن ها به امکانات رفاهی مناسب اندیشیده شود تا بهترین آسایش و رفاه را برای این سازه ها تامین نمائیم .
کانکس فروشگاهی نیز جزئی از سازه هایی است که توانسته است در این چند سال اخیر مشتریان زیادی را به خود جذب نماید . این سازه ها را باید متناسب با شرایط یک فروشگاه واقعی طراحی و تولید کرد و نباید هیچگونه تفاوتی را از لحاظ کاربری مشتری در آن حس نماید این سازه ها مانند فروشگاههای واقعی دارای ویترین بوده و از کرکره ی برقی در آن ها استفاده می شود و تمامی امکانات یک فروشگاه واقعی در آن لحاظ شده است .
کانکس صنعتی دارای تنوع بسیار زیادی است این کانکس ها را برای مشاغل مختلف طراحی و تولید می کنند . برخی از این سازه ها در تعداد خیلی بالا و بصورت انبوه تولید می شوند و از میان آن ها شاخص ترین را می توانیم کانکس بی تی اس مخابراتی و یا کانکس پست برق معرفی نمائیم ولی تولید کانکس های صنعتی محدود به این دو نیست و دارای گستردگی بسیار زیادی است و معمولاً تولید آن ها براساس طراحی از قبل توسط شرکت ارائه دهندگان خدمات انجام می شود . و تولید کنندگان کانکس فقط آن ها را براساس نقشه دریافتی می سازند .
کانکس کشاورزی چند سالی است که وارد عرصه شده است و در این چند سال رشد و گسترش فراوانی داشته و توانسته است موفقیت هایی بدست آورد و شاخص ترین آن ها را می توانیم کشت هیدروپونیک معرفی کنیم . این علم مختص کشورهای پیشرفته بود ولی چند سالی است وارد کشور شده و توانسته است رشد فراوانی نماید و براحتی می توانیم در سازه ای به مساحت 36 متر مربع به اندازه ی یک زمین کشاورزی به مساحت حداقل یک هکتار محصولات کشاورزی با راندمان تولید بالا دست بیابیم البته کانکس های کشاورزی فقط مربوط به کشت هیدروپونیک نبوده و می توانیم به کانکس پرورش طیور ، کانکس طیور تخم گذار ، کانکس کشت علوفه ، کانکس کشت نشا و . . .  اشاره نمائیم .
امکانات رفاهی جزئی جدا نشدنی تمامی سازه های پیش ساخته می باشد و تمام این سازه ها را می توانیم با امکانات رفاهی مناسب طراحی و تولید کنیم ولی برخی از این سازه ها از امکانات رفاهی کمتری بهره برده ولی برخی دیگر دارای امکانات رفاهی بیشتری هستند . بعضی از این امکانات رفاهی مورد استفاده کاملاً اختصاصی بوده و برای برخی از این سازه ها قابل اجراست ولی برخی کاملاَ عمومی است و در بیشتر این سازه ها قابل اجرا می باشد . از امکانات رفاهی عمومی می توانیم به کف سرامیک ، سیستم سرمایش و گرمایش را معرفی نمائیم ولی برخی از این امکانات رفاهی اختصاص مربوط به یک یا چند سازه ی اختصاصی است از این امکانات رفاهی می توانیم به اجرای سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه اشاره نمائیم .
اجرای تمامی امکانات رفاهی باید با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت صورت پذیرد تا این امکانات رفاهی با بالاترین طول عمر مفید و مناسب ترین قیمت در اختیار افراد باشد .
یکی از شناخته شده ترین شرکت های تولید کانکس در ایران گروه صنعتی معین کانتین است . این شرکت صنعتی که توانایی بالایی در طراحی و تولید کانکس دارد توانسته است با توجه به سال ها تجربه در رابطه با ساخت کانکس سازه هایی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت طراحی کرده و به خریداران عرضه نماید . تمامی سازه های تولید شده در این شرکت صنعتی از بالاترین کیفیت فنی برخوردار هستند .
گروه صنعتی معین کانتین نقش زیادی در توسعه ی این صنعت در سطح کشور دارد . از این رو طراحی های سازه های فلزی این شرکت مبتنی بر گسترش این صنعت به اقصی نقاط ایران می باشد . و سازه های تولید شده کاربردی بوده و طراحی آن مختص به یک منطقه ی خاص نیست .
خرید کانکس نیاز به ارزیابی شخص داشته تا بتوانید با کمترین هزینه و پائین ترین قیمت کانکس مورد نظر خود را خریداری نمائید ولی این خرید ارزان نباید منجر به خرید اجناس بی کیفیت شود .
از مهمترین تولیدات این شرکت صنعتی ساخت کانکس ویلایی می باشد . این سازه ها را برای اسکان و اقامت افراد طراحی و تولید می کنند و لازم است از تمامی امکانات رفاهی براساس ابعاد و نیاز مشتری استفاده شود .
از دیگر خدمات ارائه شده در این شرکت فروش کانکس دست دوم می باشد . این خدمات برای کسانی مفید است که به هر دلیلی نیاز به خرید کانکس دست دوم دارند . و می توانند با خرید این سازه ها در هزینه ی خود صرفه جویی مناسبی داشته باشند .
امروزه یکی از بهترین شیوه های تامین خدمات بهداشتی در پروژه های ساختمان سازی استفاده از کانکس های سرویس بهداشتی و حمام می باشد . با این سازه ها می توانید امکانات رفاهی که در اختیار همکاران خود قرار می دهید را افزایش داده و از این لحاظ خدامات مناسبی را ارائه دهید .
شما عزیزان در صورت نیاز به خرید انواع کانکس و یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت کانکس می توانید با گروه مشاوران معین کانتین با شماره 09121434310 ارتباط برقرار کرده و از خدمات مشاوره ای همکاران ما بهره مند شوید .
منبع :   گروه صنعتی معین کانتین

موافقین ۰ مخالفین ۰

محافظ موبایل و تبلت را با راهنمای خرید برچسب تهیه نمایید.

%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%DA%86%D8%B3%D8%A8-%D9%85%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%AA%D8%A8%D9%84%D8%AA.jpg


اگر چه بیشتر شرکت های تولید کننده گوشی و تبلت از شیشه های گوریلاگلس استفاده می کنند، با این وجود باز هم به برچسب نیاز دارند. این محافظ ها برای لپ تاپ هم قابل استفاده هستند. برچسب های جدیدی که در بازار موجود هستند، قابلیت ضدخش دارند و تا مدتها کیفیت و شفافیت اولیه را حفظ می کنند. هر چند بسیاری تصور می کنند هر چه قیمت محصول بالاتر رود، کیفیت آن به همان اندازه افزایش می یابد. که این تصور درستی نیست اما بسیاری از جانبی فروشی ها میتوانند با خرید عمده گلس و فروش آن به همان قیمت عمده هم از قیمت خوب و کیفت مناسب بهره مند شوند و به دیگران هم این خدمات را ارائه دهند . بهتر است برای تهیه یک برچسب محافظ موبایل و تبلت تا انتهای مطلب با ما باشید.


محافظ‌های صفحه نمایش موبایل و تبلت به چند نوع تقسیم می شوند؟


q-Tempered-Glass-Screen-Protector-0011.jpg


محافظ های معمولی برای تبلت و گوشی همراه

این نوع برچسب های محافظ موبایل و تبلت به دو نوع براق و مات تقسیم می شوند که ضخامت آنها با هم متفاوت است. این برچسب ها می توانند از صفحه نمایش گوشی و تبلت در برابر خش محافظت کنند. جنس آنها از سیلیکون است و بر روی حالت لمسی صفحه نمایش تاثیر می‌گذارند و ممکن است باعث دیر عمل کردن گوشی یا تبلت شوند. برچسب های معمولی براق اثر انگشت را جذب می کنند که مدام باید صفحه نمایش را با دستمال پاک کنید.


محافظ‌های ضد تشعشع و بازتاب نور

این نوع محافظ ها مات هستند و از درخشش صفحه نمایش گوشی در برابر نور آفتاب جلوگیری می کنند. کار با آنها راحت است و با برندهایی مانند بوف، هوکو موشی، ریمکس و … در بازار موجود هستند. قیمت آنها با توجه به نوع و اندازه صفحه نمایش گوشی متفاوت است. البته نسبت به برچسب محافظ موبایل و تبلت معمولی گرانتر هستند.


محافظ‌های ضداثر انگشت

یکی دیگر از انواع برچسب محافظ موبایل و تبلت خاصیت ضد اثر انگشت دارند که دیگر به دستمال نیاز ندارید. این نوع برچسب ها ضدخش و مات هستند و در عین حال در مقابل تشعشع نور مقاومند. از دیگر ویژگی های محافظ های ضداثر انگشت می توان به ظاهر زیبای آنها اشاره کرد.


برچسب محافظ موبایل و تبلت ضدآب

یکی از گرانترین برچسب محافظ موبایل و تبلت با خاصیت ضدآب در بازار موجود است که البته این ویژگی تنها در حد تبلیغات است و نمی توان به طور کامل به آنها اعتماد کرد. در واقع این نوع برچسب ها خاصیت ضدآب ندارند و به همین دلیل بسیاری از کاربران دچار اشتباه می شوند. بابت آن هزینه بالایی پرداخت می کنند در حال ممکن است برای تبلت یا گوشی آن هم مشکل ایجاد شود. زیرا با تصور ضد آب بودن این برچسب‌ها دقت چندانی در خصوص ریختن آب روی صفحه نمایش دقت نمی کنند ولی طرفداران خودش را دارد و بسیاری از افراد هم خرید میکنند شما میتوانید برای تهیه این گلس های ضد آب با قیمت مناسب به مراکز جانبی فروشی هایی که فروش عمده گلس و یا خرید گلس عمده انجام میدهند مراجه کنید .


برچسب محافظ موبایل و تبلت ضدضربه

سازندگان این نوع برچسب ها ادعا می کنند که در برابر شکستگی صفحه نمایش کاملا مقاوم هستند و قیمت بالایی دارند که این امکانات را هم به طور کامل ندارند اما این گلس ها طرفدار زیادی دارند البته باید ذکر شود که با خرید گارد و گلس عمده میتوان حجم بسیاری از فزایش قیمت را کم کرد چون قیمت عمده این لوارم جانبی از تکی آن ها کمتر است و به همین سبب افراد میتوانند از شعبات لوازم جانبی فروشی ها گلس مورد نظر خود را با قیمت اصلی و کیفیت بلا تهیه کنند . اما باید گفت که هیچ برچسبی نمی تواند از صفحه نمایش در برابر ضربات سنگین جلوگیری کند. اگر گوشی یا تبلت در زیر یک جسم سنگین وزن قرار بگیرد، برچسب توانایی محافظت از آن را ندارد. پس زمان خرید به این موارد توجه داشته باشید.


نکته:شیوه چسباندن محافظ موبایل و تبلت


122.jpg


منبع : پخش عمده گلس 

موافقین ۰ مخالفین ۰

ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین

Royal-jelly.jpg

ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین ، یکی از محصولات مهم و با ارزش زنبور عسل است و به وسیله ی غدد مغذی زنبوران کارگر در روز های اولیه ی زندگی ترشح می شود ، بدین ترتیب که زنبوران عسل کارگر بین سن پنج تا دوازده روزگی می توانند ژل رویال ترشح کنند .

ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین

ژل رویال ماده اولیه برای تغذیه ی تخم و نوزاد و همینطور اصلی ترین ماده ی غذایی برای ملکه می باشد . لاروی که از این ماده ی غذایی تغذیه می کند در عرض پنج روز وزن اولیه اش 1250 بار افزایش می یابد و این میزان رشد بسیار قابل توجه می باشد . با ادامه ی تغذیه از این ژل از زنبور عادی به ملکه تبدیل می شود . این ماده به اکسیر جوانی معروف است و که ماده ای بسیار مقوی و انرژی زا و پر پروتئین است .

معمولا لارو ها در سه روز اول زندگی از این ماده تغذیه می کنند ، اما این برنامه ی غذایی از روز چهارم عوض می شود و به مخلوطی از عسل و گرده ارتقا می یابد اما ملکه تا آخر عمر از این ژل استفاده می کند . این تفاوت تغذیه در زنبور ملکه و کارگر باعث تفاوت های بارزی در آن ها می شود . از جمله ؛

ساختمان بدن : زنبور ملکه اندام تناسلی دارد اما زنبور های کارگر اندام هایی مانند کیسه های جمع آوری گرده ، غده های غذایی نوزادان و غدد موم سازی می باشند . 

دوره تکامل : دوره ی شفیرگی زنبور ملکه در 16 روز اتفاق می افتد ولی این مرحله در زنبور کارگر در 21 روز طی می شود . 

طول عمر : زنبور ملکه حداقل تا 5 سال و زنبور کارگر 45 تا 60 روز زندگی می کند . 

ظاهر و رفتار : ملکه می تواند 2000 تخم در روز بگذارد . او با پخش بوی خود در فضای کندو ، زنبوران کارگر را عقیم می کند . از نظر جسمی ملکه بسیار بزرگ تر از زنبور کارگر است .

خصوصیات فیزیکی ژل رویال

ژل رویال یک ماده ی یک نواخت با حالت خمیری و تقریبا مایع است که رنگ آن سفید مایل به زرد یا بژ بوده و بوی تند اسید فنولیک دارد . ژل رویال ترش و تند است ، به همین دلیل بعضی افراد از خوردن آن اجتناب می کنند . چسبندگی آن برحسب مقدار آب موجود و طول عمر آن تغییر می کند و به تدریج چسبناک تر می شود .

برخی ذرات باقی مانده در ژل رویال علامت خالص بودن آن است ، به عنوان مثال می توان به وجود پوست لارو اشاره کرد . تکه های موم نیز کم و بیش وجود دارند ، ولی وجود آن ها بیشتر به روش جمع آوری بستگی دارد .

ترکیبات شیمیایی ژل رویال

ژل رویال تنها منبع طبیعی استیل کولین خالص است و خصوصیات ضد میکروبی این ماده هم باعث می شود برای بدن بسیار مفید باشد . ژل رویال از نسبت های مختلف قند ها ، چربی ها ، پروتئین ها ، پانتوتنیک ، گاماگلبولین ( عامل افزایش مقاومت در مقابل ویروس ها و باکتری ها ) ، اسید نوکلئیک شبیه به DNA و RNA ، کلسترول ، بیوپترین و نئوپترین تشکیل یافته است . این ماده غنی از هورمون هایی با طیف گسترده ای از اثرات سودمند است . همچنین محتوی 15 درصد اسید اسپارتیک بوده که یک ماده ی ضروری برای رشد بافت ها ، عضلات و بازسازی سلول ها می باشد . اسید های آمینه ، شکل دهنده ی عناصر شیمیایی بسیار اساسی برای بدن ما بوده و برای رشد و توانایی مبارزه با عفونت ها و بیماری ها ضروری هستند . در بسیاری از شرایط بدن ما توانایی ساخت اسید های آمینه را نداشته و ما آن ها را از طریق خوردن غذا ها به دست می آوریم . با توجه به اهمیت اسید های آمینه و وجود مقادیر بسیار زیاد آن ها در ژله رویال ، اهمیت این ماده ی غذایی با ارزش برای بدن بیش از پیش آشکار می شود .

تولید و نگهداری ژل رویال

تولید این محصول یک کار تخصصی بوده و نیاز به آموزش حرفه ای دارد . از آنجا که ژل رویال غنی از آنزیم ها و هورمون هاست می بایست از تماس آن با نور و اکسیژن و هوا جلوگیری نمود تا واکنش ندهد . همچنین باید آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کرد .

خواص ژله رویال

برخی خواص ژل رویال مهم این ماده غذایی ارزشمند عبارتند از :

-مصرف ژله رویال در دوران بارداری جهت رشد جسمانی و ذهنی نوزادان بسیار موثر است .

- در درمان نازایی و مشکلات بارداری می توان از ژل رویال به عنوان دارو استفاده کرد . 

-مصرف مرتب ژل رویال در مبتلایان به بیماری صرع ( قش ) موجب کاهش تعداد و شدت حملات و حتی عدم بروز حملات صرع به مدت چند ماه می شود .

-استفاده ی منظم و مستمر ژل رویال برای مبتلایان به دیابت ، علاوه بر کاهش قند خون به دلیل اثرات شبه انسولین آن ، بر کبد نیز اثرات مثبتی خواهد گذاشت .

- از آن جا که ژل رویال منبعی غنی از استیل کولین و فسفولیپید به شمار می رود ، در درمان بیماری های عصبی نظیر آلزایمر ، ام.اس ، فراموشی و پارکینسون نقش بسزایی را ایفا می کند . ژل رویال به دلیل داشتن مقادیر فراوانی از هورمون های طبیعی ، مواد معدنی ، ویتامین های ب کمپلکس ، اسید فولیک و بعضی اسید های چرب علاوه بر اثرات مثبت بروی مغز و سیستم عصبی در کاهش درد های میگرن ، درمان افسردگی ، کاهش استرس و بی خوابی های شبانه و همچنین باعث بهبود ضعف اعصاب ، اختلالات روانی ، هیجان زیاد و جلوگیری از اثرات سو روانپزشکی می شود .

- ژل رویال در مقابله با سرطان ، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود و همچنین مانع از تشکیل و پیشروی تومور می شود . طی آزمایش های متوالی ثابت شده است که ژل رویال در بیماران تحت شیمی درمانی اثرات مفیدی از جمله حفاظت از کبد و کلیه ها دارد .

- طبق نتایج حاصل از آزمایش هایی که در کشور بلغارستان بروی 125 نفر انجام شد ، مصرف ژل رویال برای بیماران مبتلا به آرتروز به طرز چشمگیری بهبود دهنده بوده است . همچنین در درمان و پیشگیری از روماتیسم و تنگی نفس اثرات مفیدی داشته است و خواص عسل در کنار این ماده استثنائی هیچ است .

- ژل رویال به دلیل داشتن مقادیر زیادی استیل کولین با کاستن رسوب کلسترول در دیواره ی رگ ها ، مانع از سخت شدن دیواره ی رگ ها و سکته می شود .

-ژل رویال به دلیل کلاژن بسیاری که دارد موجب باعث استحکام پوست می شود و به همین سبب در قاره های اروپا ، آمریکا ، استرالیا و آفریقا بیشترین استفاده از ژل رویال در لوازم آرایشی و دارو های پوستی است و خاصیت ترمیم کنندگی دارد . همچنین در پماد ها و کرم های سوختگی به کار می رود . از آنجا که درصد کمی از ژل رویال در این فراورده ها به کار برده می شود اما احتمال فساد آن وجود دارد به همین سبب این فراورده ها باید در یخچال نگهداری شوند . 

- انرژی زا ی عالی برای ورزشکاران یا افرادی که کار زیادی انجام می دهند

-کاهش مشکلات دوران یائسگی برای بانوان

- عملکرد شبه تستوسترون و جبران کمبود ترشح آن در آقایان

-حفظ تعادل هورمونی بدن

-افزایش نیروی جنسی

-تنظیم فعالیت غده تیروئید

میزان استفاده از ژل رویال

مصرف این ماده بهتر است بر حسب وزن انسان باشد ، به طوری که مقدار یک میلی گرم ژل رویال خالص برای یک کیلو گرم وزن در هر وعده توصیه شده است . می توان ژل رویال را زیر زبان گذاشت تا به سرعت توسط مخاط های زیر زبانی جذب شده و و بدون گذاشتن از روده وارد خون می شود . 

کودکان بالای یک سال مقدار 20 تا 30 میلی گرم به صورت خالص زیر زبانی ، مخلوط با عسل یا آب عسل و یا مخلوط با آب میوه می توانند مصرف کنند .

بزرگسالان بسته به وزن می توانند بین 50 تا 100 میلی گرم ژل رویال در سه وعده و قبل از وعده های غذایی مصرف کنند .

روش های مصرف ژل رویال

-مخلوط ژل رویال و عسل طبیعی: مخلوط آن یک الی یک و نیم ساعت قابل نگهداری است . می توانید هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از این مخلوط را زیر زبان قرار دهید . 

-مخلوط ژل رویال با ماست 

-کپسول و امپول : عرضه ژل رویال به شکل کپسول و یا آمپول های خوراکی در بازار های اروپایی و آمریکا متداول است . ولی در ایران فقط به شکل مخلوط با عسل یا خالص عرضه می شود .

-ژل رویال در برخی کرم ها و ماسک های پوستی

 برای اطلاع از قیمت عسل ، قیمت ژل رویال و خرید این محصولات میتوانید به سایت عسل آراماس مراجعه کنید.


 منبع : وب سایت عسل آراماس 

موافقین ۰ مخالفین ۰

زندگی در گرگان ، آشنایی با گرگان

قبل از معرفی کامل شهر گرگان به شما خوانندگان عزیز بهتر است در یک متن کوتاه اشاره ای به وضعیت خرید آپارتمان و فروش آپارتمان درگرگان نماییم.با توجه به گرانی های اخیر بازار مسکن و همزمانی کم شدن سود بانک ها ، مردم پول های خود را از بانک خارج و شروع به خرید آپارتمان و خرید آپارتمان ویلایی در گرگان و پیش فروش آپارتمان در گرگان جهت سرمایه گذاری می کنند.و طبیعتا شهر گرگان بخاطر شرایط ایده آلش برای اجاره آپارتمان ویلایی در گرگان و همچنین فروش خانه ویلایی در گرگان در شمال ایران مورد توجه مهاجر ها برای زندگی قرار گرفته است.

 %D9%86%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg 


شهر گرگان مرکز استان گلستان است که در شمال شرقی ایران واقع شده است. اقلیم طبیعی استان گلستان بسیار متنوع است و کوه، جنگل، دریا و خلیج، تالاب، جلگه، دشت و بیابان را شامل میشود.

شهر گرگان و حومه آن از نظر اقلیمی از دو منطقه کوهپایه ای و جلگه ای تشکیل شده است. کوهپایه در قسمت جنوبی دشت گرگان میباشد که قلل معروف آن شاهکوه و شاهوار است و قسمت جلگه ای در شمال و دنباله ی دشت گرگان قرار دارد.

آب و هوای گرگان معتدل است اما به طور کلی تابستان های شرجی و پاییز و زمستان معتدل ویزگی آب و هوایی منطقه شمال ایران میباشد. در درون شهر گرگان و در مقیاس کوچک تر هر چه به قسمت جنوبی شهر گرگان نزدیک تر شویم هوا سردتر شده و دما تغییر میکند، علت این مساله وجود کوه پایه ها و جنگل های سرسبز ناهارخوران و روستای معروف زیارت میباشد.

نام قدیم شهر گرگان استرآباد بوده است. استر یا استار در زبان مازندرانی به معنای ستاره است. زمانی که این شهر بنا شده است آن را شهر ستاره ها نامیده اند زیرا ستارگان از ارزش بالایی نزد ایرانیان در آن زمان برخوردار بودند.

بافت تاریخی گرگان منحصر به فرد ترین بافت تاریخی شمال ایران میباشد که در سال 1310 به عنوان چهل و یکمین اثر تاریخی ایران در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

گرگان دارای سه منطقه شهرداری است. شهرداری مرکزی که در مرکز شهر گرگان قرار دارد. شهرداری منطقه یک در خیابان مصطفی خمینی معروف به کوی علیمحمدی، شهرداری منطقه دو در بلوار قدس معروف به خیابان چاله باغ و منطقه سه در خیابان رجایی واقع شده اند.

محله های قدیمی گرگان با اسم هایی که نشان از سادگی و صفای گذشته دارند هرکدام داستان و اعتبارات خاصی را در دل خود دارند.

تعدادی از محله های قدیمی گرگان به شرح زیر است:

دربنو: محله ی دربنو از کوچه ی گلشن 2 واقع در میدان عباسعلی تا آفتاب 15 در منطقه ی سه گرگان را شامل میشود. دربنو با کوچه های تودرتو و باریک، تکیه های قدیمی، خانه های چوبی و کاهگلی بوی قدمت و دیار گذشته را دارد.

مسجد گلشن و حوزه ی علمیه از ساختمان های معروف این محله به شمار می آیند.

در کوچه های قدیمی و باصفای دربنو پرنده فروشی های بزرگ و کوچک، قهوه خانه های قدیمی و همچنین سمساری هایی با وسایلی که هیچ کجا نمیبینید، وجود دارد.

دربنو در محرم رنگ و بوی دیگری به خود میگیرد از تمام مساجد شهر علم ها و دسته های عزاداری به تکیه های این محله آمده و عزاداری باشکوهی برگزار میکنند.

علت اصلی شهرت دربنو مراسمات مذهبی و بازار پرندگان است.

b59e09d2-8ed3-4429-aa16-aaf418d04be6-300x200.jpg

سرچشمه: از آفتاب 15 واقع در خیابان امام خمینی که داخل برویم وارد محله ی سرچشمه میشویم. سرچشمه به نسبت دربنو چهره ی اعیانی تری دارد. وجود خانه های بسیار بزرگ و باشکوه دوره ی قاجار که به میراث فرهنگی سپرده شده اند، سنگ فرش های زیبا و موزون کوچه ها و تکیه های بزرگ تر گواه این موضوع است.

خانه ی تقوی ها و خانه ی باقری ها دو ساختمان بسیار دیدنی و زیبا واقع در این محله است که در سال های اخیر تحت نظارت میراث فرهنگی به عنوان جاذبه های گردشگری به صورت کافه و اقامتگاه مورد استفاده عموم قرار میگیرد.

امام زاده ی معروف سرچشمه، امام زاده نور است. امام زاده ی کوچکی که حیاط زیبایش دیواری ندارد و جذابیتی خاصی به این محله بخشیده است.

دوشنبه ای: برای رفتن به محله ی دوشنبه ای باید از کوچه ی گلشن 10 واقع در میدان عباسعلی به داخل برویم. امام زاده نه تن معروف ترین ساختمان این محله است که مریدان خاص خود را داراست.

از دیگر مکان های به نام این محله مسجد کوچک و قدیمی ای است که به تکیه هنرمندان معروف است در محرم حال و هوای خاص و هنرمندانه ای دارد.

در قسمت جلوی محله ی دوشنبه ای بازار روز گرگان قرار دارد که محل فروش انواع میوه و سبزیجات است.

سبزه مشهد: از کوچه ی لاله ی 13 واقع در خیابان شهدا که وارد میشویم به محله ی سبزه مشهد میرسیم. در این محله مزار ساده ی استاد محمدرضا لطفی نوازنده ی معروف تار و سه تار قرار دارد که در حال ساخت میباشد.

مسجد امام حسن عسگری و مصلی گرگان از اماکن مذهبی این محله میباشند. درباره ی مسجد امام حسن عسگری روایتی وجود دارد که میگوید این امام شبی را در یکی از خانه های این محله گذرانده است که آن خانه به مسجد تبدیل شده است.

سبزه مشهد نیز مانند سایر محلات قدیمی در محرم محل ثابتی برای عزاداری ها و مراسمات مذهبی است.

یکی از جذابیت های این محله خانه ای است که درخت تنومندی را در آغوش گرفته است. این درخت در حدود شش قرن قدمت دارد و به همیمن جهت در میراث فرهنگی ثبت گردیده است.

زورخانه ی قدیمی و زیبای پوریای ولی ، تکیه ها و کاروانسراهایی که از چوب و کاهگل ساخته شده اند ، کوچه های باریک و تو در تو همگی نشان از چیدمان شهری گذشته گرگان دارد که البته در حال توسعه و تغییر میباشد.

ملل: ملل، محله ای قدیمی و زیبا که در قسمت پشتی پارک شهر گرگان قرار دارد

منبع: dalanebehesht.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰

مشاور آتش نشانی برای پایان کار ساختمان

 شرکت مشاور آتشنشانی، به شرکت هایی که دارای اطلاعات بروز از سیستم های آتش نشانی ( سیستم اعلام و اطفاء حریق ) ، تجربه و سوابق گسترده در زمینه اجرای صحیح سیستم آتش نشانی باشند اتخاذ می گردد. این شرکت ها از نظر سازمان آتش نشانی، مورد تایید بوده و در لیست شرکت های مورد تایید سازمان اتش نشانی قید می گردند.

وظایف شرکت مشاور آتش نشانی:از جمله وظایف شرکت های مشاور آتش نشانی، ارائه خدمات فنی و مهندسی جهت افزایش ایمنی در ساخت و ساز انواع پروژه ها به کارفرمایان می باشد. مشاوره آتش نشانی صحیح در امر اجرا و نصب صحیح سیستم های اتش نشانی و مشاوره در خصوص استفاده از تجهیزات استاندارد و مورد تایید سازمان آتش نشانی منجر به دریافت تأییده و در نهایت اخذ تاییدیه آتش نشانی، از شرکت مشاور آتش نشانی می گردد.در نتیجه وجود مشاور آتشنشانی در امر ساختمان سازی جهت اجرا، نظارت، نصب سیستم های اتشنشانی ( اعلام و اطفای حریق ) و ایمنی در معماری لازمه هر پروژه ساختمانی می باشد. چه بسا بهتر است از ابتدای پروژه این کار صورت گیرد، تا از بروز خسارتهای مالی و زمانی جلوگیری گردد.
اخذ تاییدیه آتش نشانی اخذ تاییدیه آتش نشانی، تاییدیه آتشنشانی برای ساختمان مانند صدور شناسنامه و هویت می باشد. جهت صدور تاییدیه آتش نشانی رعایت ایمنی ( معماری، سیستم های اعلام، اطفاء حریق و سایر سیستم هایی که بر حسب نیاز در دستورالعمل پروژه صادر میگردد. ) انجام و توسط بازرسی سازمان آتشنشانی تایید می گردد. منظور از اخذ تاییدیه آتش نشانی، رعایت نمودن کلیه ضوابط و دستورالعمل های ایمنی سازمان آتشنشانی می باشد، که کارفرمایان عزیز با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک جهت گرفتن دستورالعمل های صادره از سوی سازمان اتش نشانی ( بررسی دقیق آن ) و با مشاوره شرکتهای مشاور اتشنشانی از روند و چگونگی اجرای این دستورالعمل ها مطلع شده تا بتوانند به صورت دقیق ضوابط آتش نشانی را اجرا نمایند.طبق مقررات شهرسازی شهر تهران، ساختمان هایی که ارتفاع آنها بیشتر از 23 متر از کف خیابان تا کف آخرین طبقه باشد یا ساختمانهای تجاری ، اداری و... که بار حریق وسیع دارند باید جهت اخذ پایان کار خود از شهرداری، گواهینامه تاییدیه ایمنی آتش نشانی تهران را کسب نمایند. این گواهی شامل رعایت نمودن ضوابط ایمنی، معماری، اعلام حریق، اطفاء حریق می باشد، که جهت اخذ پایان کار رعایت نمودن این ضوابط الزامی میباشد. در نهایت در صورت رعایت نمودن همه ضوابط پروژه توسط کارشناس بازرسی سازمان آتش نشانی تایید شده و نسبت به صدور تاییدیه اقدام میگردد.فرم تایید ایمنی آتش نشانی از طرف سازمان آتش نشانی به شهرداری ارسال میشود و که با تکمیل شدن تمام فرایندها و بازدید سازمان آتش نشانی از پروژه، چک لیست و فرم تهیه، توسط کارشناس سازمان مورد تایید قرار میگیرد و فرم نهایی ممهور به امضاء ریاست محترم پیشگیری به شهرداری ارسال و شهرداری پایانکار را صادر می نمایند لازم بذکر است ارسال این فرم توسط سیستم اتوماسیون سازمان آتش نشانی به شهرداری ارسال می گردد و دریافت این فرم به صورت دستی که تسلیم مالک گردد مجاز نمی باشد و در تمام فرایندها و بازدیدهای مدیریتی فقط شماره اتوماسیون این فرم به مالک ارائه میگردد که با دریافت این شماره اتوماسیون مالک مطمئن می شود مراحل تایید سازمان آتش نشانی به پایان رسیده و بعد از 48 ساعت اصل فرم پیرو همان شماره به شهرداری ارسال میگردد، سپس به شهرداری مراجعه و ادامه مراحل اداری را تا مرحله دریافت برگ پایانکار و گواهی بهره برداری از ساختمان را دریافت می نماید.تاییدیه اتشنشانی ساختمان تأییدیه آتش نشانی پایان کار توسط شرکتهای مشاور اتشنشانی که مورد تایید سازمان آتش نشانی باشند، صادر میگردد.  مالک جهت اخذ پایان کار ساختمان از شهرداری که پیش نیاز سند مالکیت ساختمان میباشد، نیاز به تاییده اتش نشانی دارد.
مشاوره آتش نشانی، برقراری جریانی فعال بین مشاور و کارفرما می باشد. مشاوره آتش نشانی شامل مهارت ها، صلاحیت های علمی و حرفه ای در زمینه ایمنی در معماری ساختمان، نظارت بر اجرا و نصب صحیح سیستم های آتشنشانی ( سیستم اعلام و اطفاء حریق ) می باشد.مشاور آتش نشانی میبایست از قوانین و دستورالعمل های بروز سازمان اتش نشانی آگاه باشد، تا بتواند مشاوره ای صحیح به کارفرما القاء نماید. دستورالعمل های آتش نشانی در برگه جواز هر ملکی ذکر شده و هر ملک دستورالعمل مخصوص به خود، با توجه به نوع کاربری، متراژ، مساحت و... را دارا می باشد. کارفرمایان عزیز باید در حین انجام عملیات ساخت و ساز با یک شرکت، که در زمینه مشاوره آتش نشانی ( شرکت مشاور آتش نشانی ) فعالیت می کند و مورد تأیید سازمان آتشنشانی می باشد مراجعه نمایند، تا بتوانند راهنمای کامل در خصوص ایمنی معماری ساختمان و نحوه اجرا و نصب صحیح سیستم های آتش نشانی را دریافت نمایند.
ضوابط آتش نشانیافزایش رشد جمعیت در کشور منجر به افزایش ساخت و ساز شده است. لذا رعایت نکات ایمنی در ساختمان سازی لازم و ضروری می باشد. گاهی کوتاهی کارفرمایان در اجرای نکات ایمنی سبب بروز حوادث ناگوار و خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی میگردد.با توجه به افزایش حوادث ناگوار و آتش سوزی ها در کشور، سازمان آتش نشانی و شهرداری تهران وظیفه کنترل رعایت نکات ایمنی اماکن را برعهده دارند، که امیدواریم با همکاری سازمان ها و نهادهای وابسته از جمله سازمان مقررات ملی ساختمان، سازمان نظام مهندسی و... شاهد گسترش ایمنی شهرها باشیم.ضوابط آتش نشانی شامل 3 بخش ضوابط ایمنی معماری، ضوابط ایمنی تاسیسات الکتریکی، ضوابط ایمنی تاسیسات مکانیکی میباشد. ضوابط ایمنی معماری، شامل ضوابط طراحی پله فرار، ضوابط مربوط به آسانسور، تعداد و چگونگی اجرای پلکان ها و ویژگی تصرفهای گوناگون میشود.ضوابط سیستم های اطفاء حریق، شامل ضوابط مربوط به شبکه های آتش نشانی از جمله لوله کشی و تاسیسات ساختمان، شبکه های بارنده ( اسپرینکلر )، قوانین نصب جعبه های آتش نشانی و... می شود.

منبع: اخذ تاییدیه آتش نشانی

موافقین ۰ مخالفین ۰

نرم افزارحسابداری مناسب محاسبه عیدی کارمندان سال 98

نرم افزار حسابداری یک برنامه کامپیوتری است که مانند دیگر نرم افزار ها ویژگی هایی دارد، که از این ویژگی ها میتوان به مدیریت معاملات ، حساب کردن دقیق 
و منظم  تمامی خرج کرد ها و درآمدها، تهیه گزارش فصلی دقیق از حساب ها، بدست اوردن قیمت اصلی و یا بهای تمام شده کالا برای کارفرمایان و افراد عادی اشاره 
کرد. تمام نرم افزار حسابداری  قابلیت های خاص و یا حتی منحصر بفردی دارند که نرم افزارهای  دیگر قادر به انجام همچنین عملیاتی نباشند.
 اکثر مدیران و کارمندان ، مشکل حساب کردن دقیق مالیات وارده را دارند و پیچیدگی این مسئله مشکل ساز است و یا حتی اگر نیاز به گزارش سریع از مالی شرکت یا
کسب  کار خود را بخواهند نمیتواند بدست اورند اما نرم افزار های سابداری این مشکل را حل کرده اند.
نرم افزار حسابداری امکان این که یک کارمند حسابدار در وقت کمتری بازده بیشتری نشان دهد را دراختیار شما میگذارد و از هزینه های کلی یک مجموعه کم میکند.
 نرم افزار حسابداری برنامه ای است که برای حسابرسی مالی هرصنف جداگانه طراحی میشود و در بعضی موارد کاربرد های مختلفی دارند . تاکنون برای صنف های
مختلف نرم افزارهایی طراحی شده که این نرم افزارها  شامل :
نرم افزار گارانتینرم افزار حسابداری پوشاک
نرم افزار حسابداری مواد غذایی
 نرم افزار حسابداری مبلمان
 نرم افزار حسابداری آهن آلات
 نرم افزار حسابداری  حسابداری تولیدی
نرم افزار حسابداری فرش
 نرم افزار حسابداری داروسازی
 نرم افزار حسابداری صنعتینرم افزار حسابداری قطعات یدکی
و  ...
اگر بخواهیم در انواع نرم افزار حسابداری نرم افزار های مجموع تری را نام ببریم میتوانیم به صورت زیر برای شما نرم افزار های حسابداری را
دسته بندی کنیم که شامل :
نرم افزار حسابداری شرکتی 
نرم افزار حسابداری ارزینرم افزار حسابداری بازرگانینرم افزار حسابداری صنعتی
 تمامی امکانات نرم افزار های حسابداری حدودا شبیه به هم می باشد و کار اصلی نرم افزار حسابداری، گزارش سود زیان ، ارزیابی و قیمت گذاری محصولات
و در کار های مشابه ارزیابی هزینه های عملیات ، کنترل کاهش هزینه ها ، محاسبه سود و بهای تمام شده محصول ، محاسبه استهلاک ابزار ها ، کنترل و کاهش
 ضایعات تولید، براورد و حساب شمارش مشتریان، کنترل تولید محصول های پرفروش و یا معمولی ،تغییر در فرایند تولید ،تغییر در فرایند فروش محصولات این ها تمامی 
ویژگی هایی هستند که نرم افزار های حسابداری در اختیار شما میگذارد اما نکته قابل توجه این است که تمامی نرم افزار های حسابداری دارای این خصوصیات
نیستند و با توجه به بروزرسانی نرم افزارها در حال تغییر میباشند.
نرم افزار حسابداری هوشمند نوین
مجموعه هوشمند نوین در زمینه تولید نرم افزار های حسابداری فعالیت دارد که قابلیت های نرم افزار های ارائه شده توسط این مجموعه تکمیل تر میباشد.
 نرم افزار های حسابداری هوشمند نوین دارای امکان گزارش سازی و تهیه گزارش فصلی است، برای بهبود کارکرد از جمله خدمات و پشتیبانی ،  نرم افزار حسابداری
 هوشمند نوین را تا هر زمانی که بخواهید میتوانید مورد استفاده قرار دهید، اطلاع رسانی نسخه های بروز وآپدیت شده نرم افزارهای حسابداری یک نکته مهم
 است که هوشمند نوین این اطلاع رسانی را برای تمامی کاربران خود در اسرع وقت انجام میدهد، امکان بدست اوردن بهای تمام شده کالا نکته قابل اهمیتی است
 که تمامی نرم افزار های حسابداری دارای این امکان نمیباشند اما هوشمند نوین کاملا تخصصی و حرفه ای در این زمینه عمل کرده که کارکردآسان
با نرم افزار حسابداری هوشمند نوین بهره مند شوید و امکان بدست اوردن سود دقیق، زیان دقیق و ارزش اصلی کالارا در اختیار کاربران خود میگذارد.
نرم افزارهای حسابداری قیمت های گوناگونی دارد که برخی از ارائه دهندگان نرم حسابداری قیمت های بسیار بالایی دارند اما کاربردی نیستند اما باز هم کیفیت
را فدای قیمت نکنیم چرا که نرم افزار حسابداری ارزان شاید فریبی باشد برای جلب مشتری و یا حتی عنوان نرم افزار حسابداری رایگان ، به این تبلیغات اعتماد
 نکنید و یا اگر میخواهید از این خدمات استفاده کنید پیش از آن که شروع کنید مطالبی راجب به این نرم افزار ها بخوانید که در سایت هوشمند نوین برای شما عزیزان 
ارائه داده شده است .
تمامی این امکانات و خدمات برای نرم افزارهای حسابداری نکات مهمی است که مجموعه هوشمند نوین تنها ارائه دهنده کامل این خدمات با قیمت مناسب برای کاربران
میباشد.
برای تهیه و دریافت انواع نرم افزار حسابداری در صنف های مختلفت شغلی میتوانید به سایت هوشمند نوین مراجعه کنید و نرم افزارحسابداری آسان و مورد نظر
خود را دریافت کنید. 
منبع : هوشمند نوین 
موافقین ۰ مخالفین ۰

لوله برق چیست؟

پترو صنعت آنارام

پترو صنعت آنارام 

لوله برق چیست؟ لوله برق را می توان به عنوان یک پوشاننده سیم های هادی برق، که جریان برق با ولتاژهای متفاوت از آن عبور می کنند، تعریف کرد. این وسیله از آسیب دیدن هادی جریان برق و همچنین حافظ جان افراد در صورت تماس بدن آنها با سیم های برق می باشد. لوله های برق در ساختمان های تجاری، مسکونی، ورزشی و کارخانه ها و شرکتها و تمام سازه هایی که دارای سیم برق هستند کاربرد دارد .

عواقب عدم کاربرد لوله برق

کاهش ولتاژ برق

ایجاد حریق بر اثر اتصال برق

تماس ناخواسته بدن انسان با سیم های برق

عدم تغییر و بهینه سازی سیم های برق در کف سازه ها و دیوارها

انواع لوله برق

لوله برق PVC : این لوله ساوه از جنس پلاستیک سخت، به انضمام روان کننده ها و نرم کننده ها ساخته شده که دارای وزنی سبک تر و عایق بندی بهتر و همچنین قیمت ارزانتر نسبت به لوله برق فلزی می باشند.

لوله کاندوئیت فلزی: از جنس آهن ساخته شده و قابلیت تحل فشار بالا و عدم تخریب و تا شدن را دارد. ولی از معایب آن می توان عدم عایق بودن در برابر جریان برق دانست.

لوله گالوانیزه گرم : این لوله برق نیز از جنس فلز بوده و بیشتر در محوطه های باز و فضای بیرونی سازه ها کاربرد دارند. که عایق در برابر رطوبت می باشند.

لوله برق گالوانیزه سرد: از جنس فلز ساخته شده ، و بیشتر در مناطق سر پوشیده و داخل ساختمان ها و سازه ها کاربرد دارند و در محوطه های مرطوب زنگ می زند.

لوله برق پلی آمید: از پلاستیک نرم ساخته شده و سازه ها و ساختمان ها کاربرد دارد از ویژگی های آن سبک بودن ، انعطاف پذیری، ارزان بودن است ولی از معایب آن شعله ور شدن می باشد.

لوله برق پلی اتیلن: از پلاستیک نرم ساخته شده، استحکام و انعطاف بالا دارد

لوله برق خرطومی PVC :  قابلیت خم شدن به تمام جهات، از پی وی سی ساخته شده و آتش نمی گیرد بر روی دیواره های ساختمان کابرد دارد .

لوله برق خرطومی پلی آمید: تمام ویژگی های لوله برق خرطومی پی وی سی را دارد، اما قابل اشتعال است ولی از نظر قیمتی بسیار ارزانتر از آن می باشد.

لوله برق خرطومی فلزی: کاربرد در تابلوهای صنعتی، از جنس پی وی سی به انضمام سیم مفتولی به منظور افزایش مقاومت لوله

سینی کابل چیست ؟

سینی کابل یکی از تجهیزات الکتریکی می باشد که برای آراستگی بیشتر و مرتب نمودن کابل ها، آسانی تعمیر، افزایش طول عمر کابل ها و .... کاربرد دارند. کابل ها باید در کل مسیر از درون سینی کابل عبور کنند. چه در حرکت های افقی چه عمودی

سینی کابل ها بسته به جنسشان در صنعت کاربرهای متفاوت دارند و انواع مختلفی هستند.

جنس سینی کابل

1- آلومینیوم

2- فولاد

3- سینی کابل استیل

انواع سینی کابل از نظر پوشش

سینی کابل گالوانیزه : به منظور نگهداری کابل ها و عبور آن استفاده می شود که از ورق گالوانیزه یا جی آر و یا استیل ساخته می شوند. کابرد آن ها در مکان های بزرگ مانند پارکینگ ها و سوله ها و مکان های مسقف می باشد.

سینی کابل رنگی پودری استاتیک : مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت و اشعه خورشید

سینی کابل آبکاری گرم: این سینی کابل ها، ضد زنگ بوده و در محیط های اسیدی و مرطوب کاربرد دارند.

سینی کابل استیل : مقاومت بالا در برابر رطوبت و خمش و دمای بالا. این سینی کابل از فولاد ضد زنگ ساخته شده،

فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی

سینی کابل ها در 6 نوع پایه در دسترس هستند مانند :

1- نوع نردبانی

2- ساده و غیر مشبک

3- مشبک یا شیار دار

4- کانالی

5- توری یا سبدی

6- تک ریلی

یکی دیگر از سینی کابل ها، سینی کابل استنلس استیل می باشد، از استیل ساخته شده خاصیت عایق الکترو مغناطیسی دارند و نوع دیگر سینی کابل گالوانیره گرم است.

تجهیزات ضد انفجار چیست؟

تجهیزات ضد انفجار تجهیزاتی هستند که در محیط هایی که در آن ها خطر انجار بالاست، استفاده می شود. این تجهیزات برای آتش نشانان، پالایشگاههای نفت و گاز و نیروگاهها استفاده می شوند و دارای محصولاتی مانند سرج استارهای ضد انفجار، اسپارک گپ های ضد انفجار، گوشی های موبایل ضد انجار و باکس ضد انفجار می باشند.

لوازم ضد انفجار استنلس سری B ، برای قرار دادن ترمینال های Exe , Exi  و دستگاه نفوذ و تخلیه از طریق ترمینال ارت (زمین) استفاده می شود.

نردبان کابل چیست؟

 نردبان کابل وسیله ایست که با استفاده از آن تعداد زیادی سیم و کابل در مسیر معینی، از آن عبور می کنند. در مسیرهایی که به صورت عمودی می باشند از نردبان کابل به جای سینی کابل استفاده می کنند.البته در مسر افقی نیز کابرد دارند.

کابل برق چیست ؟

عبارت است از چند سیم که در کنار هم قرار گرفته اند و به یکدیگر پیچیده شده اند و بوسیله مواد عایقی، محافظت شده اند.از این وسیله برای انتقال جریان برق استقاده می کنند و به دو نوع کابل برق صنعتی و کابل برق فشار ضعیف تقسیم می شوند.

منبع : PSanaram.com 

موافقین ۰ مخالفین ۰